Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Dyrektorem Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie, a Dyrektorem Sądu Rejonowego w Rzeszowie zgodnie z art. 14 ust. 4 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 1062), funkcję koordynatora do spraw dostępności w Sądzie Rejonowym w Rzeszowie pełni koordynator do spraw dostępności wyznaczony w Sądzie Apelacyjnym w Rzeszowie.
Dane kontaktowe koordynatora do spraw dostępności:
Janusz Jarosz
tel. 17 858 02 25
e-mail: janusz.jarosz@rzeszow.sa.gov.pl
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami 2020-2021
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami 2022-2025
Wnioski o zapewnienie dostępności:
Zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 1062), osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Zgodnie z art. 18 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:
- drogą pocztową na adres:
Sąd Rejonowy w Rzeszowie
ul. Kustronia 4
35-303 Rzeszów
- wysyłając informacje na adres e-mail: prezes@rzeszow.sr.gov.pl
- wysyłając fax na numer: 17 7152487
- osobiście w godzinach urzędowania Sądu.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Wniosek_o_zapewnienie_dostepnosci_architektonicznej.doc | 71.5 KB |
Wniosek_o_zapewnienie_dostepnosci_cyfrowej.doc | 74 KB |